Aktuality BOZP a PO

Požární uzávěry – dveře 31.07.2020 Požární uzávěry – dveře

Ochránit lidské životy a majetek před požárem a kouřem je jedním ze základních požadavků PO (požární ochrana). Pro omezení šíření požáru se mezi požární úseky (popř. do staveb a technologií) umisťují požární dveře, které dle svých vlastností zabraňují šíření požáru, popř. kouře. Tím usnadňují evakuaci osob, popř. zvířat a majetku. Vždy záleží, jaké typy dveří jsou zvoleny a jak dlouhou dobu mají daný prostor chránit.

Zajištění BOZP při používání nářadí a pracovních pomůcek 15.07.2020 Zajištění BOZP při používání nářadí a pracovních pomůcek

Snad každý z nás má doma nějaké to nářadí, ať už ruční, mechanické, pneumatické atd. Většinou víme nebo alespoň tušíme, v jakém je stavu. Co se týká domácností, mnohdy se dají najít opravdové skvosty. Nevyhovující kladívka, brusky bez krytů, poškozené přívody el. energie – nic z toho není výjimkou. Ale jak je to u zaměstnavatelů? Jsou na ně kladeny nějaké požadavky z hlediska zajištění BOZP (bezpečnost a ochrana zdraví při práci) pro své zaměstnance?

Podmínky pro hašení požárů a pro záchranné práce 01.07.2020 Podmínky pro hašení požárů a pro záchranné práce

Právnické osoby a podnikající fyzické osoby (dále jen zaměstnavatelé) mají v oblasti zajištění požární ochrany (PO) spoustu povinností. Jednou z nich je i vytváření podmínek pro hašení požárů a pro záchranné práce. A co si pod tímto představit? Pojďme se na tuto problematiku podívat o něco blíže.

Lékařské prohlídky u „dohodářů“ 15.06.2020 Lékařské prohlídky u „dohodářů“

Blíží se nám letní prázdniny a s tím spojené období brigád. Bohužel někteří zaměstnavatelé zapomínají, že i brigádníci zaměstnání dohodou o pracích konaných mimo pracovní poměr mají pro oblast bezpečnost práce (bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) a požární ochrana (BOZP a PO) určitá práva a povinnosti a zaměstnavatelé mají vůči nim určité závazky. Ve většině případů jde o absenci školení v oblasti BOZP a PO, chybějící seznámení s návody výrobců, popř. pracovištěm, neposkytování osobních ochranných pracovních prostředků apod. My se dnes ale zaměříme na lékařské prohlídky, neboť někteří zaměstnavatelé stále netuší, že u některých profesí se musí vstupní (případně periodická) prohlídka provádět i u zaměstnanců, kteří u zaměstnavatele pracují krátkodobě. A to je případ především zaměstnanců pracujících na dohodu.

Lékárnička na pracovišti 01.06.2020 Lékárnička na pracovišti

V rámci našich pravidelných kontrol zaměřených na bezpečnost práce (bezpečnost o ochrana zdraví při práci) a požární ochranu (BOZP a PO) je jedním z bodů kontroly i přítomnost, vybavení a doba expirace lékárniček. Spousta zaměstnavatelů se nás také ptá, jaký má být obsah lékárničky. Pojďme si tedy připomenout povinnosti zaměstnavatele s ohledem na povinnost mít na pracovišti lékárničku, mít ji vybavenou a vhodně označenou.

Lékařské prohlídky po ukončení nouzového stavu 15.05.2020 Lékařské prohlídky po ukončení nouzového stavu

Po vyhlášení nouzového stavu došlo k situaci, že lékaři a poskytovatelé pracovnělékařských služeb ve velké míře omezili provádění vstupních a periodických prohlídek a zaměstnavatelé najednou nevěděli, co dělat, neboť nemohli přijmout osobu ucházející se o zaměstnání bez platné vstupní prohlídky a navíc zaměstnanci, kteří měli jít na periodickou prohlídku a neměli kam, se považovali za zdravotně nezpůsobilé. V oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) se jednalo o velký problém, protože nechat pracovat zaměstnance např. na stavbě nebo skladníka, který obsluhuje vysokozdvižný vozík bez platné lékařské prohlídky, je opravdu velké riziko.

Novela zákona o ochraně veřejného zdraví a o specifických zdravotních službách 01.05.2020 Novela zákona o ochraně veřejného zdraví a o specifických zdravotních službách

Na svátek práce, tzn. dne 1. května 2020, vstoupila v účinnost novela zákona 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, a zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, a to pod číslem předpisu 205/2020 Sb. Tato novela zasahuje významnou měrou i do oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) a nyní Vám přinášíme nejvýznamnější změny v oblasti BOZP.

Překážky na straně zaměstnavatele a zaměstnance a čerpání dovolené 15.04.2020 Překážky na straně zaměstnavatele a zaměstnance a čerpání dovolené

Již několik týdnů se ve firmách a mezi zaměstnanci řeší koronavirus a s tím spojené překážky na straně zaměstnavatele, popř. zaměstnance. Z tohoto důvodu není dnešní článek tak úplně zaměřen na klasickou bezpečnost a ochranu zdraví při práci (BOZP), ale na překážky v práci a možnost nařízení dovolené.

Home office 01.04.2020 Home office

Home office je způsob organizace práce, kdy je omezena nutnost dojíždět na pracoviště zaměstnavatele a pracovat dohodnutou pracovní dobu. Zaměstnanec může pracovat doma, tedy ve svém bydlišti, nebo na dálku podle pokynu zaměstnavatele a místem výkonu práce nemusí být bydliště zaměstnance.

Osobní ochranné pracovní prostředky - obuv 15.03.2020 Osobní ochranné pracovní prostředky - obuv

V oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) se mimo jiné řeší i výběr a použití osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP). Že je zaměstnavatel musí poskytovat bezplatně a zaměstnanci je musejí pro práci, pro kterou jim byly přiděleny, používat, to asi ví každý. Ale je všem jasné, jaké OOPP pro jakou práci vybrat? Podle čeho se postupuje? Dnešní článek přináší informaci o osobním ochranném pracovním prostředku – obuvi, zejména o jejím označení.

1 2 3 4 5 > >>

Celkem záznamů: 137, stránek: 14

Naše služby

Kontaktujte nás

Centrum BOZP a požární ochrany
K lindě 700/3, 190 15 Praha 9 - Satalice

Tel: + 420 222 119 999
Fax: + 420 222 780 551
E-mail: civop@civop.cz Kontaktní informace

Aktuality

31.07.2020

Požární uzávěry – dveře

Ochránit lidské životy a majetek před požárem a kouřem je jedním ze základních požadavků PO (požární ochrana). Pro omezení šíření požáru se mezi požární úseky (popř. do stav...